söndag, augusti 14, 2005

Gott på Söder

Efter en god hemmabrunch med C:s nybakta scones cyklar jag bort till Hornstull för att träffa Caroline. Vi fikar på Hornstulls Mjölkbar, där Carro tar min favoritmacka: Gustavs special, med rostbiff, jordnötssmör, kapris, senap och sallad. Fortfarande något däst efter sconesorgien nöjer jag mig med en mjölkdrink och en bulle.

Efter det går vi ned till Street – första gången för mig, pinsamt nog. Blir positivt överraskad av det roliga utbudet och den sköna sensommarstämningen. Många saker som jag inte sett förr. Ska komma ihåg att besöka restaurangen med C någon gång. Gillar deras koncept, att satsa på säsongsråvaror från närliggande trakter. Vilket påminner mig om att årets upplaga av Bondens Egen Marknad har startat (varje lördag på Katarina Bangata och i Tessinparken).

Inga kommentarer: