fredag, augusti 19, 2005

Fredagslista

Sessans begäran kommer svar på följande frågor:

5 album i min iPod
- Nouvelle Vague, Nouvelle Vague
- Smashing Pumpkins, Siamese Dream
- Magic Number, That Day (ett felköp från Londonresan, var ute efter Magic Numbers)
- Stacey Kent, Close Your Eyes
- José González, Veneer

5 filmer jag har sett nyligen
- Batman Begins

- War of the Worlds
- Boiler Room (på tv)
- Pinsamt lite annat med tanke på hur mycket jag brukar se. Har en hel del jag vill se, däremot.

5 trevliga saker som har hänt nyligen
- Att jag fått en ny kollega som jag jobbar riktigt bra med
- Bröllopssnackslunch med Bridexena
- Att jag kunde kittla bullens fötter genom magen häromdagen, och att han sparkade tillbaka
- En spontan chocopressodejt
- Beröm från en ny uppdragsgivare

5 mp3-filer i min spellista
- Faith Evans, Again
- James Blunt, Beautiful
- Moneybrother, Blow Him Back Into My Arms
- Emiliana Torrini, If You Go Away
- En av låtarna som ska spelas på bröllopet (hemlig)

5 böcker jag har läst nyligen
- David Schickler, Kisses in Manhattan
- Siri Hustvedt, Vad jag älskade
- Mammapraktika
- Magdalena Ribbing, Ja! Allt om bröllop
- Jeffrey Eugenides, Middlesex (läser just nu)

Inga kommentarer: