fredag, augusti 12, 2005

Teatime

Jag skäms för att säga det, men en kul sak med att gifta sig är att man helt plötsligt får önska sig jättemånga saker. Egentligen är det roligast när folk hittar på egna presenter, men när gästerna hör av sig och frågar vad man vill ha inser man att faktiskt gör både dem och sig själv en tjänst genom att skriva en önskelista. Jag har liksom ingen lust att leta upp en bra plats i förrådet till ett gäng Lasse Åberg-snapsglas – och jag tror att gästerna blir glada om de får ge något som verkligen uppskattas.

Hur som helst tog jag tillfället i akt att lägga till den underbara jumbotekoppen från Spodes blå kollektion på listan – trots att den prismässigt motsvarar halva Indiens teproduktion. Så fort jag såg den blev jag nämligen tokkär. Kanske för att den påminner om mina föräldrars vackra tekanna som varje dag stod på frukostbordet under min barndom (tills de skaffade mikro). Eller kanske för att jag helt enkelt inbillar mig att teet kommer att smaka ännu godare ur en riktigt lyxig kopp.

1 kommentar:

sparris sa...

Den där koppen är über, det kan jag intyga efter 2 1/2 år. ^^

Har du sett att vissa har mönster i botten av koppen också? Välj design noga!