lördag, augusti 27, 2005

Morgonlista

Kl 6.50 i morse kidnappades min käre fästman av sina vänner. Hoppas hans svensexa blir lika lyckad som min möhippa, dokumenterad här av Sessan.

Just nu är jag klarvaken och kan inte somna om, så i väntan på att Rival öppnar listar jag...

Mina nuvarande skönhetsfavoriter:
1) Kanebo 38° Silk Performance mascara: Ger snyggt definierade fransar som inte klumpar. Liten och smidig borste. Vattenfast, men enkel att få bort med varmt vatten. Dessutom kostar den inte så mycket. Allt jag vill ha från en mascara, helt enkelt.
2) Max Factor Silk Gloss läppglans i färgen Peach Glow: Skön och mjuk konsistens, god smak och precis lagom mycket rosa skimmer.
3) Elizabeth Arden Eight Hour Cream: Bör finnas i varje kvinnas handväska. Jag har två tuber för säkerhets skull. Torra läppar, trista nagelband, narig förkylningsnäsa – allt blir bra med Eight Hour Cream. Jag har till och med använt den till att nödputsa stövlarna.
4) Tigi Thickening Shampoo och Conditioner: Funkar faktiskt riktigt bra och är billigare än Redkens motsvarigheter.
5) H&M Saltwater Spray: Ger nytvättat hår lite mer struktur och strävhet. Billigast och bäst av alla surfsprayer jag testat.
6) Narciso Rodriguez For Her eau de toilette: Mmmmmm. (Fast just för tillfället använder jag bara min bröllopsparfym, Marc Jacobs Essence.)

Aaaah, skulle kunna lista i all evighet... men det får räcka så.

Inga kommentarer: