måndag, augusti 29, 2005

If in doubt, ask


Extremt trött idag - kanske håller på att bli sjuk.

Dessutom är jag i den där graviditetsfasen där man har en tydlig men inte jättestor mage, vilket innebär att man inte ska förvänta sig att bli erbjuden en sittplats på tunnelbanan. Hittills har det inte varit ett problem, men just idag var jag sjukt trött och varm och illamående och hade väldigt ont i fötterna och en hel del att bära på. Intressant hur folk tittade bort för att slippa ta ställning till om de skulle erbjuda den gravida tjejen sin plats. Och jag var för stolt för att fråga.

Information till alla som läser detta: Det är helt okej att erbjuda en gravid kvinna sin plats. Vi tar faktiskt inte illa upp.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kan meddela att det hände mig TVÅ gånger och det var ju verkligen inga tvivel om i vilket tillstånd jag var i. en av de 2 gångerna så var det en man i 80-årsåldern med käpp som erbjöd sin plats. jag log och tackade nej.