lördag, augusti 13, 2005

8700 kr är väl inte så farligt...

Mina nesting-instinkter har kickat in på allvar. Här ska det boas. Bestämmer mig för att ta en shoppingrunda idag förbi några barnaffärer. First Barnkammaren, en secondhandbutik med alla möjliga prylar (även mammakläder). Hittar dock inget kul idag.

Sedan vidare till Simpleworld på Karlavägen (med en sväng förbi Tösses för att se om de verkligen är all that. Det är de - i alla fall vad gäller kanelbullar). Här var det fiiint. Kläder och sängkläder prydligt indelade i rosa och blått, utifall att man skulle glömma vilket kön det är på ens barn. Hittar en schysst skötväska från SkipHop som jag blir sugen på men 695 kr känns lite väl för en pryl som vi kanske klarar oss utan i början. Jag som ändå vill ha en röd cykelväska från Crumpler – det kanske går att kombinera funktionerna.

I källaren börjar jag dregla hårt över en Bugaboo Chameleon. Oj så liten. Oj så lätt. Oj så lättmanövrerad. Och den får till och med plats i vår hiss. Försöker komma på hur man kan motivera ett barnvagnsinköp på 8700 kr för sig själv och nyfikna föräldrar, men lyckas inte riktigt. Sedan ser jag att en nästan lika bra Bugaboo Gecko kostar 6700 kr. Fortfarande mycket, men ... hmmm.

Next stop: Bonti, nu tillsammans med C. Klämmer på en Sangenic blöjhink (ja, det finns mer glamourösa bloggar än denna). Fiffigt och inte så farligt dyrt – men vänta lite, vad kostar de där refillpåsarna? Ahaaaaa. (Efter lite nätresearch får jag reda på att det går precis lika bra att lägga blöjan i en fryspåse från Ica, knyta och slänga i en pedalhink. Då så.)
Slutligen hamnar vi på Haven på Upplandsgatan, där de säljer jättefina kläder som inte är uppdelade i rosa och blått. Snarare randigt och fyrklövrigt. Fastnar för en söt grön fyrklövermönstrad body från Holly's Baby, men lyckas hålla i plånboken.

Plötsligt slår graviditetshormonerna till och jag blir alldeles labil och lipig. Lunchar snabbt på Tintarella, köper en påse tröst på Pralinhuset och åker sedan hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det hutlöst mycket pengar,, min dotter fick tvillingar, o jag lovar dej,, ALLT är mycket dyrare. Önskar dej lycka till med ALLT!