söndag, augusti 14, 2005

Brunchlista

Apropå brunch måste jag ju lista några av mina favoritställen:

1) Café Rival. Egentligen är det en frukosttallrik de erbjuder, men med tanke på kvantiteten (Rivalbageriets goda bröd, ost & skinka, ägg & kaviar, frukt och så en latte vid sidan om), kvaliteten och den tid det tar att äta den (speciellt om man har med sig DN och en skön sambo) tycker jag absolut att de kvalar in på listan.
2) Villa Källhagen. Dyrt (ca 260 kr), men brunchbuffén är fantastisk. Dessutom är promenaden dit och tillbaka från stan en bra ursäkt för att ta en omgång till.
3) Food. En baguette, massamassa pålägg, valfri juice och valfritt kaffe. Älskar äggmayon.
4) Haga Forum. Vacker omgivning och snygg inredning. Gillar minihamburgarna och de rejäla efterrätterna.
5) Hemma. Det är inte alltid man orkar gå upp och göra scones, steka bacon och ägg och fixa en riktigt bra latte, men när man väl gör det är det sååå värt besväret.

3 kommentarer:

Johan sa...

Som tips till hemmabrunch kan jag ge följande bok: http://www.borssen.se/visa_bok.asp?ID=9&Meny=1

Om ni inte vill slänga ut pengar på den osedd så finns ett ex att låna av er egen Jävel.

Alison sa...

Hmm. Bra tips. Men jag förstår inte varför en Jävel skulle vilja låna ut en bok till någon som fortfarande inte lämnat tillbaka hans Baldur's Gate. Han måste vara en jävligt snäll Jävel.

Johan sa...

Mmmm, det är nog världens snällaste Jävel. Sen har han faktiskt aldrig bett om att få Baldur tillbaka.