lördag, augusti 13, 2005

Snart höst

Garderobsmässigt är hösten helt klart min favoritårstid. Oftast blir modet lite mer välklätt, med snyggt skräddarsydda linjer och många klassiska plagg. På sminkfronten försvinner pastellfärgerna för att i stället ersättas av de färger som jag passar bäst i: varma toner som choklad, guld, plommon och rött. Dessutom får jag efter tre månaders anemisk barbenthet äntligen dra på mig strumpbyxorna – och stövlarna.

Följer Annas stöveljakt med stort intresse. Själv måste jag välja mellan nya stövlar och en ny vinterkappa, och kappan ser ut att vinna. Ångrar djupt att jag inte slog till på en riktigt snygg kappa från Tiger förra året. Blir man kär ska man köpa, så enkelt är det. Å andra sidan är jag fortfarande barnsligt glad över fyndet jag gjorde häromveckan på Pure and Simple vid Mariatorget - en trenchcoat från Munthe plus Simonsen som var nedsatt med 70%, till en dryg femhundring. Perfekt till blåsiga höstdagar. Dessutom passar den fint till en sju-till-niomånadersmage, vilket i alla fall är en liten tröst nu när jag inte kommer i min J Lindeberg-kostym (en av mina bästa investeringar någonsin).

Inga kommentarer: