torsdag, september 01, 2005

Bröllopsnojor

Såhär nio dagar före bröllopet hinner jag inte blogga så mycket – har fullt upp med att skriva bröllopsprogram, prova klänning och skor och vigselring, träffa organisten, bestämma bordsplacering etc – så dagens inlägg får helt enkelt bestå av en lista över mina främsta bröllopsnojor:

1) att någon av oss blir ordentligt sjuk.
2) att jag snubblar på vägen fram till altaret.
3) att jag snubblar på vägen fram till altaret och brösten trillar ur.
4) att organisten spelar helt fel musik.*
5) att jag gråter på det där fula hulkande snoriga sättet.

* En väninna till mig berättade om ett bröllop där organisten fick instruktioner att spela "den där fina balladen från Robin Hood". När det väl var dags och brudparet tog sina första steg mot altaret spelades "Hoodeladdy hoodeladdy hoppsan vilken dag"...

1 kommentar:

Lisa sa...

den historien om hoodelady har jag nu garvat så jag gråtit, flera gånger sen du berättade den i förrgår. sjukt kul. har alltid tyckt att den nlåtaen var så malplacerad i slutet av den söta tecknade versionen.