tisdag, september 20, 2005

På begäran

Lisa bad om en fjortislista och det ska hon få. Här är kändisarna som får mina hjul att snurra (men ingen får dem att snurra fortare än maken).

1) Tony Leung Chiu Wai (In The Mood For Love, Happy Together m fl). Alltid stilig, alltid en gentleman och alltid lite ledsen.

2) James Iha (från Smashing Pumpkins). Okej, jag har en thing för coola asiater.


3) Giovanni Ribisi. Utstrålar en sorts sympatisk intelligens som tilltalar mig mycket mer än biceps och perfekta tänder.

4) Brad Pitt i hans mer intelligenta roller (typ Fight Club). Äsch, man är väl inte mer än mänsklig. Och kvinna.

5) Scarlett Johansson. Skulle jag vara tillsammans med en tjej skulle det vara hon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hrmpf

Lisa sa...

haha alison, härlig lista. Att du var en brad-pittare det visste jag inte.

Han har för liten näsa för min smak. Jag gillar stora näsor. :D

Håller med dig om Tony Leung Chiu Wai underbar i in the mood for love...

hmm...ska kanske göra en tjejlista också. har ju redan lovebombad goergeous Melissa Auf der maur...