onsdag, september 14, 2005

Tvåmånaderscineast

Nu jävlar ska det biobesökas som aldrig förr. Om två månader kan jag mycket väl redan vara mamma och det kommer att dröja ett tag innan jag har möjlighet att komma bort några timmar för att sjunka ned i en skön biofåtölj med läsk och godis. (C tycker att det är en alldeles utmärkt anledning att investera i en schysst hemmabioanläggning. Hm.)

Förhoppningsvis kommer inte bullen ut förrän efter Stockholm Filmfestival, då jag kommer att vara ledig och ha möjlighet att se filmer på dagtid. Och om han skulle få för sig att ploppa ut under festivalveckan kan man hoppas att han har den goda smaken att inte låta vattnet gå mitt i en film. Även om folk har överseende med födande kvinnor skulle det kännas lite jobbigt att utsätta min stolsgrannar för en eventuell syndaflod.

I söndags inleddes min tvåmånadersfrossa med den sydkoreanska filmen Järn 3:an – en vacker och lätt surrealistisk kärleksfilm med lågmäld humor (oj det lät pretto). Rekommenderas varmt.

2 kommentarer:

Bryan sa...

Do you live in Japan? email me -- ibarakilife@gmail.com :)

Anonym sa...

Smart! Jag hade samma plan - tyvärr sprack den rejält för mig eftersom jag de sista två månaderna inte kunde sitta i en biografstol på ett bekvämt sätt. Jag kunde ju inte ligga på rygg de ca 4 sista månaderna utan att få svimning. Men din mage är så mkt mindre så du kommer säkert att kunna njuta av en massa film i biostolen!