måndag, september 26, 2005

Sminktoppen

LipGloss Bitch listar sina sminkfavoriter och ber oss andra sminkjunkies att haka på. Klart att jag är med.

Rengöring: Bioline Hydrosoft
Ansiktsvatten: Bioline Grand Reveil AHA Active Tonic
Ansiktsscrub: Origins Never a Dull Moment
Ögonmakeup-remover: Behövs inte med Kanebo 38 grader
Dag- och nattkräm: Bioline Grand Reveil
Ögonkräm: Clinique All About Eyes
Allroundkräm: Elizabeth Arden Eight Hour Cream

Foundation: i.d. Makeup (vid bra hy), Clinique Superfit (sämre hy)
Concealer: Laura Mercier-duon när jag har tid, Face Magic Wand när jag har bråttom
Löst puder: Chanel Poudre Universelle Libre
Fast puder: MAC Studio Fix
Rouge: NARS Orgasm
Bronzing: MAC:s rouge Trust Fund

Mascara: Kanebo 38 grader
Eyeliner: Blöt pensel + ögonskugga
Kajal: Cliniques vanliga svarta vässbara ögonpenna
Ögonskugga: Vincent Longo Baby Love (all-time), MUS Kakaw (just nu)

Läppglans: MUS burkgloss i VIP
Läppbalsam: Elizabeth Arden Eight Hour Cream
Läppstift: Ingen särskild favorit
Läppenna: MAC Spice
Plumper: Använder ej

Hud: Apotekets mandelolja
Doft: Narciso Rodriguez For Her

4 kommentarer:

madde sa...

hej vart köper man vincent longos ögonskugga babylove???

Alison sa...

På COW på Mäster Samuelsgatan i Stockholm, alternativt på NK Sthlm. Dock vet jag inte om just den nyansen är kvar i sortimentet, det var länge sedan jag köpte den.

madde sa...

Ok, då har den utgått..säljer du din ???

Alison sa...

Tyvärr, använde upp den för länge sedan (blogginlägget är ju från 2005 ...). Synd att den har utgått, tänkte på den häromdagen och jag kanske borde investera i en ny!

Men min nuvarande "funkar i alla lägen"-skugga i ungefär samma nyans är bareMinerals Celestine. Något skimrigare, visserligen, men jag får alltid komplimanger för den och den passar till det mesta. Dock är den i pulverform vilket inte alla gillar.