onsdag, december 10, 2008

Nattlista

I väntan på att en pigg bebis ska fatta att det är natt stjäl jag en lista från Sessan.

Vad heter du: Alison
Var bor du: Norra Vasastan i Stockholm
Trivs du där: Ja, i själva lägenheten, men vi börjar bli trötta på trafiken utanför
Brukar du läsa horoskop: Endast för att skratta åt hur mycket hittepå det är
Har du körkort: Nej men jag håller på, ska försöka ta det efter mammaledigheten
Favoritdjur: Hund (gärna en engelsk bullterrier)
Festar du mycket: Nej, någon gång per månad kanske och då är jag oftast i säng före 01
Sprit, cider, vin eller öl: Vin
Brukar du bli för full: Inte nuförtiden
Antal kuddar i sängen: Tre
Äger du ett busskort: Nej, barnvagnen ger mycket gratisåkande just nu
Vad åt du till frukost: Äggröresmörgås, God Morgon-juice och en dubbel espresso
Har du haft sex idag: Nej
Nästa mål i ditt liv: Försöka skapa lite julstämning här hemma
Hur svarar du i mobilen: "Ja, det är Alison"
Antal timmar sömn inatt: Just nu är jag uppe kl 3.23 med jetlagspigg bebis, men igår natt lyckades jag få hela nio timmars sömn tack vare att jag la mig kl 20
Sov du ensam: Nej, make och bebis
Din hobby: Har ingen särskild för tillfället men skulle vilja måla och skriva mer
Vad är det för veckodag?: Onsdag
Vad åt du senast: Fazers gröna kulor
Vem fick du sms av senast: Mamma
Vem ringde dig senast: En BVC-sköterska
Godaste ölen du druckit:
En Carlsberg Hof på vår balkong i somras, efter att Frank kommit ut
Vilka hårfärger har du haft: Rött, knallrött, aubergine, kastanj
Vad såg du senast på TV: Top Model-repris
Vad läser du för bok just nu: Three Cups of Tea
Längd: 174
Skostorlek: 39,5
Hårfärg: Rött
Är du kär i någon: Ja, min man
Önskar du att du bodde någon annanstans: Ja, i en större lägenhet i ett trevligt område
Dricker du: Ja, det mesta
Vilken parfym använder du: Senast blev det Estée Lauder Private Collection Tuberose Gardenia
Vilka skor använder du: Just nu svarta höga Timberlandstövlar, vita Adidas Superstar och gummistövlar från Viking
Dagens klädsel: Lång vit topp (Granit) med smala blå jeans (H&M) / svart klänning till kvällens fest (H&M)
Spike eller Angel: Ingetdera

Inga kommentarer: