måndag, december 01, 2008

Shanghaiad

Bloggtystnaden beror på att vi befinner oss i Shanghai allihopa, hos min pappa. Trots att vi har all markservice ordnad (städning, tvätt, matlagning – vilken underbar lyx för två trötta småbarnsföräldrar!) är det ändå en hel apparat att både hålla reda på två barn, vara social och hitta på saker, så datortiden har varit minimal.

Fille är helt begeistrad över den massiva dvd-hyllan (en film kostar ungefär en tjugolapp här) och har redan betat av Djungelboken, Pinocchio och Shrek. Frank är lika glad som vanligt. Båda turas om att hålla oss vakna mellan midnatt och fyra, men sover sedan som små stockar så vi får i alla fall några timmars sammanhängande sömn fram till nio-tio.

Jag vill bara snabbt tacka så otroligt mycket för alla fina kommentarer på mitt senaste inlägg. De värmde verkligen, och påminde mig om att jag faktiskt gör ett helt okej jobb som mamma (och som Alison/BrunchGirl) även om man inte känner att man riktigt räcker till alla gånger. Ikväll ska jag summera alltihop och skicka till Mahir, så får vi se hur det går.

Nu ska vi äta lunch och sedan ta en promenad med barnen för att kolla in det lokala gatulivet, med levande höns och annat spännande.

Inga kommentarer: