fredag, november 19, 2010

Dag 6 – Min dag

Snooze. Snooze igen. Pussar på varma gosiga Frank som hamnat mellan oss någon gång under natten. Fille är fortfarande febrig och vill bäddas ned i soffan under ett tjockt täcke framför morgon-Bolibompa. C:s tur att vabba idag.

Ovanligt usel lämning, kanske för att storebror inte är med idag. Aldrig roligt att lämna en Frank som gråter så förtvivlat. Dricker en tröstkaffe hemma innan jag tar bussen till min frilansplats i Gamla stan. 

Skriver ett brev till ett reklamutskick, jobbar på en textformulering som kunden ville att jag skulle justera, fakturerar för tidigare jobb.

Köper lunchmacka på Albert & Jack's (prosciutto, pecorino, fikon, membrillo) och äter på jobbet tillsammans med några av kollegorna.

Redigerar foton till nästa veckas inlämningsuppgifter. Lär mig lite om retuscharbete. Ganska nöjd med slutresultatet. Blir dock helt seg i huvudet av att pilla i Photoshop i över två timmar.

Packar ihop och hämtar Frank, som blir förvånad (det brukar vara C som hämtar) och glad och ger mig en helt underbar kram.

Väl hemma pussar jag på en inte lika febrig Fille, hänger en tvätt och sjunker ihop i soffan. Pojkarna turas om att ligga hos mig medan de ser på Bolibompa. Väldigt mysigt. Läser lite (Too Much Happiness av Alice Munro), sedan vill Frank att jag ska läsa ett par böcker för honom.

Fredagsmys med pizza och glass till efterrätt. Bad, kvällsmacka, saga och godnatt. Frank kryddar läggningen med ett härligt tvåårsutbrott – hans specialitet just nu – men C tar över och snart har han somnat.

Läser, slösurfar, fastnar framför Spiderman 3.

Somnar alldeles för sent, som vanligt.

1 kommentar:

All is pretty sa...

Låter som en bra dag förutom dagislämningen då. Intressant att höra hur det är som frilans. Drömde ett tag om det men misstänker att jag inte skulle vara så effektiv som jag borde...