onsdag, november 24, 2010

Dag 7 - Min bästa vän

Lisa. Du är så klok, så glad, så smart, så empatisk. Du är generös med dig själv, med dina goda råd, med stora och små presenter och allmänt pepp, samtidigt som du inte drar dig för att säga ifrån när du tycker att något är fel. Du är den jag har ringt när hjärtat har gått sönder och jag inte har vetat ut eller in. Du bubblar och babblar och sprider glädje. Jag önskar att vi hann ses oftare – men det känns tryggt att veta att du finns där, alltid. Och att vi är gudföräldrar till varandras barn innebär också ett livslångt band, vilket jag är mycket, mycket tacksam för.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade vän! Tack för dina fina ord. Är just nu yrvaken men väldigt rörd. Du är min käraste vän, det är dig A ringde för att fråga om råd innan han skulle fria till mig och det är dig jag inte kan träffa för mycket. Det är dig jag ringer när det krisar då jag vet att du lyssnar och förstår och inte dömer. det är till dig jag alltid vill berätta om roliga saker jag upplever. du är min smartaste roligaste mest omtänksamma vän. Jag finns alltid för dig. När som helst. Stor kram
Lisa