tisdag, november 09, 2010

Ned och upp

Åh vad jag hade hoppats på att få med någon av mina bilder i Metro Photo Challenge-finalen. Inte så att jag verkligen förväntade mig det, men hoppas får man ju göra och det hade varit så himla roligt. Så besvikelsen var hyfsat stor i morse när jag konstaterade att ingen av bilderna hade kommit till final. (Den bittra, barnsliga sidan hos mig noterade att det var lite väl många bilder på gulliga barn och knasiga djur.)

Men! Säg den besvikelse som varar för evigt. Förra veckan gjorde jag ett litet gratisuppdrag för ett politiskt parti och idag kontaktade de mig för att fråga om jag ville fota dem under ett möte som de ska hålla imorgon. Inte nog med det – denna gång får jag fakturera. Mitt första betaluppdrag!

Sist men verkligen inte minst: jag kom hem till ett superfint vykort från en väninna som ville hälsa att jag tar fina bilder. Blev alldeles varmlycklig. Tack L-J. :)

Inga kommentarer: