söndag, december 19, 2010

Dag 15 - Mina drömmar

 Jag drömmer om ett större, barnvänligare boende för vår familj, med tre sovrum och kanske till och med ett arbetsrum. Och ett badkar.

Jag drömmer om ett jobb som jag älskar och där jag hela tiden utvecklas. Jag drömmer även om att göra något av mitt fotograferande, oavsett om jag vill jobba med det eller inte.

Jag drömmer om att göra spännande resor – med C, med hela familjen eller bara jag och min kamera. Och om att någon gång ta det där förbannade körkortet.

Jag drömmer om ett hus på Gotland. Ibland drömmer jag om att bo där i något år.

Jag drömmer om att bli gammal med C, och fortfarande lycklig. Och om att få se våra pojkar växa upp till lyckliga, harmoniska, trygga män – män som gör sina egna misstag, som får uppleva kärlek, som får alldeles egna drömmar att förverkliga.

Inga kommentarer: