fredag, december 31, 2010

Gott nytt år!

2010 var ett bra år. Vi har fått mer sömn på nätterna. Vintern var en riktig vinter, sommaren en riktig sommar med bland annat två lyckade veckor på Gotland. Barnen har växt och utvecklats massor – Fille har lärt sig läsa medan Frank pladdrar på om allt mellan himmel och jord.

Framförallt har min egen personliga utveckling tagit sig ett rejält skutt framåt. Efter en smärre "vad ska jag bli när jag blir stor"-kris sökte jag till en fotoutbildning på deltid, och kom in. Jag har redan lärt mig massor och har tvingat mig själv att göra en hel del grejer som jag varit rädd för. Själva fotograferandet är fortfarande fantastiskt roligt, och svårt, och spännande, och utvecklande på alla sätt. Att jag dessutom fått skicka mina två första fakturor för fotojobb känns som ett tecken på att jag valt rätt väg.

Livet består alltså just nu av en bra balans mellan foto, jobb och familj (visserligen mycket tack vare en underbar make som tagit om pojkarna de kvällar jag har haft kurs, vilket inte har varit piece of cake alla gånger) och det var länge sedan jag har känt mig så lycklig och tillfreds som jag gör just nu.

Nästa år ska bli spännande. I sommar går jag ut fotoutbildningen – förhoppningsvis blir det någon form av slututställning. Sommarveckorna på Gotland – denna gång i Ljugarn – är så gott som spikade. Fille börjar skolan till hösten och vi ska så småningom börja titta efter en ny, större lägenhet. Fast det säger vi jämt.

Men först en rejäl skaldjursmiddag med massor av bra champagne, tillsammans med goda vänner. Jag har fyndat en klänning i sista minuten och gjort mig fin i två timmar. Skål! Och gott nytt år!

5 kommentarer:

Anonym sa...

En gång beautyqueen alltid beautyqueen. Du ser helt fantastisk ut. Hoppas att ni får en underbar kväll och att alla era drömmar slår in 2011.

Kram!

/Ingrid & Per

Alison sa...

Tack fina Ingrid & Per. Hoppas ni också får ett fantastiskt 2011!

All is pretty sa...

Gott nytt år! Hoppas ni får ett strålande år hela familjen!

Alison sa...

Tack detsamma Ingela! :)

anna sa...

och fin var du sannerligen!